Overzicht NIL lasopleidingen

TIG lassen – MIG lassen – MAG lassen – Elektrode lassen – Autogeen lassen

NIL erkende lasopleidingen

Wil je jezelf op lastechnisch gebied (door)ontwikkelen? Bij Coöperatie Lasschool.nl vind je alle NIL erkende handvaardigheidsopleidingen. Bepaal zelf je startdatum en opleidingsmoment, zo kun je je lasopleiding goed combineren met een drukke baan en een privéleven.

Door ons full service concept betaal je één prijs van start tot diploma, dat is de service van Lasschool.nl.

Door ons ruime aanbod is er altijd wel een lasopleiding te vinden die past bij jouw wensen en behoeften, kies uit TIG lassen, MIG lassen, MAG lassen, Elektrode lassen of Autogeen lassen.

lasopleiding op maat
TIG lasopleidingen

TIG lassen staal, RVS of aluminium. NIL niveau 1 t/m 4.

mig lassen aluminium lasopleiding lasschool
mig lassen

MIG lassen aluminium. NIL niveau 1 t/m 4.

mag lassen

MAG lassen staal. NIL niveau 1 t/m 4.

elektrode lassen lasschool lasopleiding
elektrode lassen (BMBE)

Elektrode lassen staal of RVS. NIL niveau 1 t/m 4.

autogeen lassen leren lasopleiding
autogeen lassen

Autogeen lassen NIL niveau 1 t/m 4.

Met examen

NIL Diploma

Wanneer je slaagt voor zowel je theorie- als praktijkexamen, ontvang je het NIL diploma van het proces en niveau waarin je examen hebt gedaan. Een NIL lasdiploma is een leven lang geldig.

Wanneer je slaagt voor je praktijkexamen, ontvang je een praktijkverklaring. Wil je binnen 2 jaar toch een diploma behalen dan kun je alsnog deelnemen aan een theorie-examen. Als je bent geslaagd dan kun je je praktijkverklaring omwisselen voor een diploma.

Zonder examen

Lastraining op maat

Wanneer je geen diploma wilt behalen kies je voor een lastraining op maat. Deze word op basis van jouw wensen en leerdoelen samengesteld. Na afloop ontvang je een bewijs van deelname.

Lasniveaus

De opleiding voor lasser is ingedeeld in verschillende niveaus, conform de nieuwe Europese normen. Ook wordt er opgeleid voor bepaalde certificaten tbv verlenging van testen.
Tevens kan Lasschool.nl Opleidingen zg. in-huis opleidingen organiseren, of speciale cursussen samenstellen tbv speciale technologieën.

Continu rooster

Snel beginnen? U kunt uw lasopleiding op basis van beschikbaarheid overdag of in de avond starten. Instromen is geheel het jaar mogelijk.

Subsidies

Indien een bedrijf is aangesloten bij de opleidingsfondsen van OOM en de Stichting A+O kan het bedrijf onder bepaalde voorwaarden in aanmerking komen voor aantrekkelijke bijdragen in de scholingskosten. Informatie hierover kan worden aangevraagd bij deze brancheorganisaties. Uiteraard kunnen werkgevers ook gebruik maken van de scholingsaftrek via de Belastingdienst.

Werkgevers

Wanneer u in uw planning heeft of overweegt om uw vakmensen bijscholing en extra speciale trainingen te geven kan dat bij ons. Wij kunnen de medewerkers eerst testen om te bepalen wat hun niveau is waarop moet worden verder gebouwd, zodat er ook tijdefficiënt gewerkt kan worden.
Ook wordt er opgeleid voor bepaalde certificaten tbv verlenging van testen.Tevens kan Lasschool.nl Opleidingen zg. in-huis opleidingen organiseren, of samenstellen tbv speciale technologieën.

IntroductieMIDdag

Tijdens de introductiemiddag bij Lasschool.nl maakt u kennis met de verschillende lasprocessen.
De leraar zal samen met u kijken welk lasproces het beste bij u past.
Daarnaast wordt ook uw lasniveau bepaalt, wat interessant is voor personen die al kunnen lassen maar niet precies weten welk niveau ze moeten volgen.
De datum wordt na inschrijving in overleg nader bepaalt.