Certificeringen

Pijplassen conform EN-ISO 9606-1/2

DNV certificeringen

Lasschool.nl uw certificeringspartner!

Pijplassen is een techniek voor het verbinden van pijpen of buizen van verschillende staalsoorten en diameters. Het lassen van pijpen vormt een belangrijk onderdeel van de lastechniek. De voornaamste reden hiervoor is dat veel kostbare industriële processen afhankelijk zijn van het goed functioneren van pijpleidingen. Daarnaast worden tegenwoordig steeds meer pijpleidingen gelegd. Vooral aan de binnenzijde van de lasverbinding (doorlassing) worden hoge eisen gesteld. De eisen die men stelt aan de pijplasverbindingen voor stoom, water, olie en gas zijn vaak hoog omdat ze worden gebruikt onder hoge druk of hoge temperaturen en een lek hierbij kan leiden tot een explosie. Met behulp van deze cursus wordt de aanwezige kennis van het desbetreffende lasproces verhoogd, afgestemd op de behoefte van cursist en product. Er wordt gewerkt met pijpverbindingen in verschillende diameters en wanddiktes.
Praktijkgerichte opleidingen pijplasser
TIG lassen pijp conform EN-ISO 9606-1/2
Booglassen beklede elektroden lassen pijp conform EN-ISO 9606-1/2
MAG lassen pijp conform EN-ISO 9606-1/2
Autogeen lassen pijp conform EN-ISO 9606-1/2

Werkwijze
100% praktijk, dag- of avondopleiding

Vooropleiding
Minimaal NIL-niveau 2 in het betreffende lasproces
Ervaring in het lasproces, getest bij Lasschool.nl d.m.v. proeflassen

Certificaat
Mogelijkheid tot het behalen van een lasserskwalificatiecertificaat.

Harderwijk

Westeinde 100