Subsidie

OOM – OTIB – Stichting a+o

Subsidies lasopleidingen

Indien een bedrijf is aangesloten bij de opleidingsfondsen van OOM en de Stichting A+O kan het bedrijf onder bepaalde voorwaarden in aanmerking komen voor aantrekkelijke bijdragen in de scholingskosten. Informatie hierover kan worden aangevraagd bij deze brancheorganisaties. Uiteraard kunnen werkgevers ook gebruik maken van de scholingsaftrek via de Belastingdienst.

OOM Fonds
Ondernemingen, aangesloten bij het OOM-fonds (Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor het Metaalbewerkingsbedrijf), kunnen een bijdrage aanvragen voor de cursussen die door Lasschool.nl BV worden georganiseerd. De bijdrage is afhankelijk van het tegoed aan scholingsdagen en kan niet meer zijn dan de kosten van de cursus.
Voor de hoogte van de bijdrage en de verdere voorwaarden kan contact worden opgenomen met de scholingsadministratie OOM.

Telefoon: (0172) 52 15 00
Fax: (0172) 52 15 77
email: info@oom.nl
Internet: www.oom.nl

Voor vragen omtrent andere diensten van OOM kan contact worden opgenomen met de scholingsadviseur voor Utrecht.

Het Gooi, Flevoland
E. Polhuid
Tel. 0341 -356630
Fax. 03141  360998
E-mail: e.polhoud@oom.nl

OTIB
OTIB is het Opleidings- en ontwikkelingsfonds voor het Technisch InstallatieBedrijf. De technische installatiebranche is met bijna 10.000 werkgevers en ruim 120.000 werknemers één van de grootste branches van Nederland. OTIB ondersteunt werkgevers en werknemers uit de branche bij het (verder) ontwikkelen van hun kennis en vakmanschap. Ook wil OTIB jong en oud kennis laten maken met de branche.

Kijk voor meer informatie op otib.nl

Stichting A+O
Ondernemingen, die zijn aangesloten bij het opleidingsfonds A+O, de stichting Arbeidsmarkt en Opleiding in de Metalektro, kunnen bij individueel gerichte opleidingsactiviteiten in aanmerking komen voor een vergoeding. De vergoeding bestaat uit een vast bedrag per werknemer per cursus, waarbij de maximale vergoeding per bedrijf afhankelijk is van de grootte van het bedrijf:

De subsidie wordt op declaratiebasis aan de werkgever uitgekeerd. Voor de hoogte van de bijdrage en de verdere voorwaarden kan contact worden opgenomen met de Stichting A+O.

Telefoon (070) 317 19 80
Fax (070) 317 19 95
email: info@stao.nl
Internet: www.caometalektro.nl

Scholingsaftrek via de belastingdienst
Werkgevers kunnen ook gebruik maken van de scholingsaftrek via de Belastingdienst.