TIG lassen

Lasopleidingen en lastrainingen

Word TIG lasser

Wat is TIG lassen?

TIG lassen ofwel Tungsten Inert Gas en dankt zijn naam aan de Engelse naam voor wolfraam (tungsten) en het gebruik van een inert gas. Het behoort tot de categorie ‘elektrisch booglassen’. De techniek werkt met een niet-afsmeltende elektrode. Lastoevoegmateriaal wordt apart, handmatig, in het smeltbad toegevoegd.

Het toepassingsgebied van TIG lassen is vooral hooggelegeerd staal (RVS, roestvast staal) of aluminium. Het wordt ook regelmatig gebruikt voor laaggelegeerd staal met dunne plaatdiktes omdat de lassnelheid vrij laag is.

Opleidingsmomenten en leslocaties

Dagopleiding

Op korte termijn je opleiding afronden? Behaal in 8 weken een NIL niveau 1 of 2 diploma.

Avondopleiding

Je lasopleiding volgen naast je drukke baan? Volg je lasopleiding in de avonduren.

Zaterdag opleiding

Je werk en privé prettig combineren met het volgen van je lasopleiding.

Harderwijk

Westeinde 100
3844 DR Harderwijk

Opleiding op locatie

Les in je eigen werkplaats op je eigen lasapparaten.

TIG lassen
Niveau 1 t/m 4

Lasschool biedt de volgende TIG lasopleidingen:

tig lassen lasopleiding niveau 1 lasschool
TIG lassen NIL Niveau 1

Lassen van binnen- en buitenhoeknaden in plaat in de positie PA en PB, V-naden in pijp in de positie PA.

tig lassen lasopleiding niveau 2 lasschool
TIG LASSEN NIL NIVEAU 2

Lassen van binnenhoeknaden in de posities PA, PB, PF. Buitenhoeknaden in de posities PA en PF.

tig lassen lasopleiding niveau 3 lasschool
TIG LASSEN NIL NIVEAU 3

Lassen van binnen- en buitenhoeknaden in de posities PB, PD, PF, PG; V-naden in de posities PA en PF.

tig lassen lasopleiding niveau 4 lasschool
TIG LASSEN NIL NIVEAU 4

Lassen van pijp/pijp- en pijp/plaat-verbindingen in alle posities met toepassing van de gebruikelijke naadvormen (binnenhoek, buitenhoek-, I-, V- en 1/2 V-naden.

Met examen

NIL Diploma

Wanneer je slaagt voor zowel je theorie- als praktijkexamen, ontvang je het NIL diploma van het proces en niveau waarin je examen hebt gedaan. Een NIL lasdiploma is een leven lang geldig.

Wanneer je slaagt voor je praktijkexamen, ontvang je een praktijkverklaring. Wil je binnen 2 jaar toch een diploma behalen dan kun je alsnog deelnemen aan een theorie-examen. Als je bent geslaagd dan kun je je praktijkverklaring omwisselen voor een diploma.

Zonder examen

Lastraining op maat

Wanneer je geen diploma wilt behalen kies je voor een lastraining op maat. Deze word op basis van jouw wensen en leerdoelen samengesteld. Na afloop ontvang je een bewijs van deelname.

Inhoudelijk

Ben je benieuwd naar de vele lascursussen bij ons opleidingsinstituut? Schrijf je dan direct in via aanmelding lasopleiding. Voor vragen kun je contact met ons opnemen!

Continu rooster
Snel beginnen? Je kun je lasopleiding op basis van beschikbaarheid overdag of in de avond starten. Instromen is geheel het jaar mogelijk.

Waarom uw lasdiploma bij ons behalen?
Als hét opleidingscentrum voor lasopleidingen in Nederland kunnen wij je uitstekend helpen bij het behalen van de gewenste lasopleiding. Wij zijn een NIL-erkend opleidingsinstituut met een slagingspercentage van 98 procent. In een mum van tijd behaal je je lasdiploma.

Afhankelijk van je wensen houden wij hierbij rekening met de lessen. Indien gewenst stellen we de cursus gezamenlijk op en volg je deze op een tijdstip naar keuze. Overdag, in de avond of op de zaterdagen? Wil je op locatie opgeleid worden? Bij Opleidingscentrum Lasschool is alles mogelijk. Je kunt je NIL-lasdiploma zelfs binnen acht dagen behalen!

Inschrijven
Via aanmelden lasopleiding kun je je direct inschrijven voor een van onze lasopleidingen. Wil je meer informatie omtrent onze cursussen? Vraag vrijblijvend een brochure aan via brochure aanvragen of neem contact met ons op. Wij beantwoorden graag je vragen en geven een passend advies. Opleidingscentrum Lasschool, hét opleidingsinstituut om uw TIG lasdiploma te behalen!

Behalve lasopleidingen kunt je ook bij ons terecht voor lasconsultancy. Wij hebben zeer veel ervaring in lassen en kunnen daarom goed begeleiden bij vooruitstrevende projecten. Wij denken met je mee bij belangrijke lastechnische beslissingen, waarbij zorgvuldigheid en klantgerichtheid centraal staan. Heb je hulp nodig bij projectmanagement of projectbegeleiding? Schakel direct Opleidingscentrum Lasschool in, wij helpen je graag!