Avondopleidingen

[rev_slider alias=”slider-2″ slidertitle=”Slider 2″][/rev_slider]

Avondopleidingen

Opleiding lasser

Bij de Lasschool.nl wordt onderwezen en praktisch geoefend in de volgende technieken:

De opleiding voor lasser is ingedeeld in NIL niveau 1 t/m 4, conform de nieuwe Europese normen.
De opleidingen duren 15 avonden voor niveau 1 & 2 en 25 avonden voor niveau 3 en 4. De lestijden zijn van 18:30 tot 21:30 uur.

Alleen praktijk examen niveau 1 of 2.

Het komt voor dat cursisten moeite hebben met theorie en het theoriedeel van het NIL examen niet kunnen behalen. Voor deze deelnemers is het nu mogelijk om alleen praktijk-examen te doen en een praktijkverklaring van het NIL te behalen.

TIG, MAG, BMBE, Autogeen-lassen pijp lassen volgens EN 9606-serie

Het pijp lassen wordt steeds meer toegepast in de werktuigbouw, apparatenbouw en installatietechniek. Deze cursus is bedoeld om de praktische kennis van de beginnende pijplasser te verhogen. De cursus is opgezet vooral voor het lassen van pijp verbindingen, staal of roestvast staal. Er wordt gewerkt met diverse pijp verbindingen in verschillende afmetingen 1.5 tot 16 mm dikte (afhankelijk van het toe te passen lasproces). De pijpverbindingen worden gelast in diverse posities.

Pulserend MIG, MAG lassen niveau 1 of 2, roestvast staal of aluminium.

Het is nu mogelijk om een NIL diploma te behalen voor het pulserend lassen van roestvast staal of aluminium voor de NIL opleidingen niveau 1, 2, 3 & 4.

Lasopleidingen van Lasschool.nl zijn flexibel, compleet en hebben u veel te bieden namelijk:

• Binnen 8 dagen een NIL lasdiploma, niveau 1 of 2.
  • Binnen 10 dagen een NIL lasdiploma, niveau 3 of 4.
  • Voor de dagopleidingen zijn flexibele aanvangstijden mogelijk.
  • De standaard NIL opleidingen kunnen zowel overdag als tijdens onze avondschool worden gevolgd.

Plaatsing geschiedt op basis van datum van inschrijving.
Heeft u vragen naar aanleiding van bovenstaande dan kunt u contact opnemen met telefoonnummer: 088 – 011 22 00.

Cursussen “Op Maat”

Lasschool biedt ook de mogelijkheid van cursussen “Op Maat”. Op specifieke vragen en wensen kunnen wij in overleg met de opdrachtgever een cursusprogramma samenstellen en afstemmen op de techniek en structuur van het bedrijf. Onze opleiders en docenten kennen de sector goed en kunnen vertellen of het bedrijf gebaat is met een opleiding uit het standaardpakket of met een opleiding op maat.

Bedrijfstrainingen

Indien uw bedrijf de keuze maakt meerdere werknemers te scholen en besluit dit op cursuslocatie of binnen uw bedrijf te laten uitvoeren, dan kunnen wij dit verzorgen. Nadere informatie kan worden verstrekt op aanvraag.

Introductiemiddag

Tijdens de introductiemiddag bij Lasschool.nl maakt u kennis met de verschillende lasprocessen.
De leraar zal samen met u kijken welk lasproces het beste bij u past.
Daarnaast wordt ook uw lasniveau bepaalt, wat interessant is voor personen die al kunnen lassen maar niet precies weten welk niveau ze moeten volgen.
De datum wordt na inschrijving in overleg nader bepaalt.
Interesse? Schrijf u dan in via het formulier op deze pagina.

Lasopleidingen

Twee keer per jaar start het seizoen van de avondopleidingen. In januari/ februari en september/oktober.
Specifieke cursusinformatie kunt u op de site vinden of via het formulier aanvragen.
18:30 tot 21:30 uur.
Wij vinden persoonlijke aandacht tijdens de lessen heel belangrijk. Daarom hanteren wij een maximaal aantal van 10 cursisten per opleidingsmoment.
Neem vrijblijvend contact met ons op om een offerte te ontvangen gebaseerd op uw wensen.
Harderwijk
Nobelstraat 22A
3846 CG Harderwijk
Eindhoven
Ekkersrijt 1416
5692 AK Eindhoven
Lelystad
Albert Einsteinweg 4
8218 NH Lelystad
Door middel van certificaten wordt aangetoond dat lassers over actuele kennis en vaardigheden beschikken. Laskwalificatie wordt afgenomen volgens gangbare normen zoals EN 287-serie en ASME IX onder toezicht van een onafhankelijke, geaccrediteerde organisatie, zoals het NIL, DNV of Lloyds Register.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijk-en theorie-examen.
Bij positief resultaat ontvangt de kandidaat een diploma en een lasserskwalificatie certificaat conform de EN 287-serie voor de uitvoering van laswerkzaamheden in geheel Europa.

Online leeromgeving

Lasschool.nl heeft haar eigen online leeromgeving ontwikkeld.

Daarmee is Lasschool.nl is de enige NIL erkende lasopleider met een online leeromgeving. In onze online leeromgeving kunt u op iedere locatie en op ieder uw moment theorie leren.
Tijdens de praktijkopleiding heeft u als cursist toegang tot deze online leeromgeving bestaande uit theoretisch lesmateriaal samen met korte quizzen en uitgebreide toetsen. Het lesmateriaal is geheel afgestemd op het proces van uw opleiding.
Alle onderwerpen zijn overzichtelijk onderverdeeld in modules waarbij de voortgang wordt bijgehouden. Zo ziet u zelf in één oogopslag hoeveel lesstof u al voltooid heeft!

0+

jaar ervaring

Opleidingsmomenten: overdag, ’s avonds of op zaterdag uw opleiding volgen

0+

tevreden cursisten

Baangarantie

Wanneer u zich wilt omscholen of op zoek bent naar een nieuwe uitdaging kunt u in aanmerking komen voor baangarantie.

Financieringsoplossingen

Vraag tijdens uw adviesgesprek ook naar onze aantrekkelijke financieringsoplossingen.

map

Lasschool Eindhoven

Ekkersrijt 1416
5692 AK Eindhoven

Lasschool Nieuwegein

Lasschool Harderwijk

Nobelstraat 22
3846 CG Harderwijk

Lasschool Lelystad

Albert Einsteinweg 4
8218NH Lelystad

Volg uw lasopleiding op een locatie naar keuze:
• Nieuwegein
• Harderwijk
• Eindhoven
• Lelystad
Indien uw bedrijf de keuze maakt meerdere werknemers op te leiden dan kunnen wij dit binnen uw bedrijf verzorgen.

Selecteer de datum en tijd wanneer u teruggebeld wilt worden. Wij contacteren u omstreeks het geselecteerde tijdsstip.
[datetimepicker]

Ja, schrijf mij in voor de nieuwsbrief.
JaNee